Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

Urząd Miasta w Augustowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zmieniamy.augustow.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony zmieniamy.augustow.pl/

Data publikacji strony internetowej:

Data ostatniej dużej aktualizacji:

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono: .

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2025-03-17.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Dostępna strona

Strona internetowa Urzędu Miejskiego w Augustowie został zaprojektowany tak, aby był możliwy do korzystania przez jak najszerszą grupę użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji.

Zgodność ze standardami

Strona internetowa jest zgodny ze standardami Wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.0 (WCAG 2.0).

Kompatybilność

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.

Identyfikacja błędu

Jeśli przy wpisywaniu informacji błąd zostanie wykryty automatycznie, system wskazuje błędny element.

Procedura

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Budynek: Urząd Miejski w Augustowie, ul. Młyńska 35
  • Do budynku prowadzą  4 wejścia: od ul. Młyńskiej, od ul Hożej, od parkingu oraz na ścianie bocznej (od południowego – wschodu) z dojścia od Młyńskiej i parkingu.
  • Do wejścia od ul. Młyńskiej prowadzą dwa stopnie schodów i brak jest podjazdu.
  • Pozostałe wejścia zlokalizowane na poziomie terenu. 
  • Nad żadnym z wejść nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.
  • W budynku jest winda.
  • Korytarze są wystarczająco szerokie dla osób na wózkach.
  • Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na każdym piętrze.
  • Przed budynkiem wyznaczono 4 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  • W budynku jest pętla indukcyjna w Biurze Obsługi Klienta.
  • W budynku nazwy wydziałów oznaczone są w alfabecie brajla.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym.

W Urzędzie Miejskim w Augustowie został powołany Zespół do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pod kierownictwem Pani Anny Stankiewicz.

Skład Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
 
Koordynator do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej - Pani Anna Stankiewicz
Kontakt: Urząd Miejski w Augustowie ul. Młyńska 35, 16-300 Augustów, tel. 87 643 80 61, e-mail: anna.stankiewicz@urzad.augustow.pl
 
Koordynator do spraw dostępności architektonicznej - Pani Emilia Wierzbicka
Kontakt: Urząd Miejski w Augustowie ul. Młyńska 35, 16-300 Augustów, tel. 87 643 42 18, e-mail: emilia.wierzbicka@urzad.augustow.pl
 
Koordynator do spraw dostępności cyfrowej - Pan Andrzej Jefimow
Kontakt: Urząd Miejski w Augustowie ul. Młyńska 35, 16-300 Augustów, tel. 87 643 65 88, e-mail: andrzej.jefimow@urzad.augustow.pl
 
Do zadań Zespołu należy w szczególności:
 
  1. analiza aktualnego stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w obszarach, o których mowa w ust. 1,
  2. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w obszarach, o których mowa w ust.l,
  3. przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19.07.2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  4. monitorowanie działalności Burmistrza Miasta w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  5. przygotowanie projektu raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymogami ustawy.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Daniel Wojewnik — mailowo daniel.wojewnik@urzad.augustow.pl lub telefonicznie 537189920.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Nazwa organu odwoławczego: Urząd Miejski w Augustowie

Adres organu odwoławczego: ul. Młyńska 35 16-300 Augustów

Adres e-mail organu odwoławczego: urzad.miejski@urzad.augustow.pl

Telefon organu odwoławczego: 87 643 42 10

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

  Budynek: Urząd Miejski w Augustowie, ul. Młyńska 35

  • Do budynku prowadzą  4 wejścia: od ul. Młyńskiej, od ul Hożej, od parkingu oraz na ścianie bocznej (od południowego – wschodu) z dojścia od Młyńskiej i parkingu.
  • Do wejścia od ul. Młyńskiej prowadzą dwa stopnie schodów i brak jest podjazdu.
  • Pozostałe wejścia zlokalizowane na poziomie terenu. 
  • Nad żadnym z wejść nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.
  • W budynku jest winda.
  • Dla osób na wózkach dostępne są  korytarze.
  • Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na każdym piętrze.
  • Przed budynkiem wyznaczono 4 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  • W budynku jest pętla indukcyjna w Biurze Obsługi Klienta.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się:
  • Kontakt za pomocą poczty elektronicznej
  • Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych
  • Przesyłanie faksów
  • Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty
  • Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty)
Podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących:
  • Pętle indukcyjne

Podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
  • Tekstu odczytywalnego maszynowo
  • Informacji w tekście łatwym do czytania (ETR).